Jaguar I-Pace
Jaguar I-Pace to pierwszy w pełni elektryczny samochód. Zbudowany jest od podstaw na nowej, samodzielnej platformie. Samochód ma ciekawe proporcje. Jego długość to 4,7 m, a szerokość to ponad 2 m.
Karoseria w stylu coupe z wielkimi kołami daleko wysuniętymi na rogi
przyciąga futurystyczną urodą. Gdy dotykasz klamki, wyjeżdża ona z drzwi. Ma siedzenia z podgrzewaniem i klimatyzacją, które można regulować w 14 kierunkach, więc nie ma problemu z
ustawieniem pozycji wygodnej do jazdy.
Elektryczne silniki konstrukcji
Jaguara - po jednym przy przedniej i tylnej osi – tworzą układ 4x4 i
generują łączną moc 400 KM oraz 696 Nm. Energia jest przechowywana w
chłodzonym cieczą zestawie akumulatorów litowo-jonowych o pojemności 90
kWh, które składają się z 432 ogniw pakietowych.
Za każdym razem nabiera prędkości bezszelestnie. Po przejściu w tryb sportowy podświetlenie w kabinie i na wirtualnych zegarach zmienia się na czerwone, a I-Pace wyskoczy od 0 do 100 km/h w 4,8 sekundy. Prędkość maksymalną celowo ograniczono do 200 km/h, aby uzyskać duży zasięg.
Za każdym razem nabiera prędkości bezszelestnie. Po przejściu w tryb sportowy podświetlenie w kabinie i na wirtualnych zegarach zmienia się na czerwone, a I-Pace wyskoczy od 0 do 100 km/h w 4,8 sekundy. Prędkość maksymalną celowo ograniczono do 200 km/h, aby uzyskać duży zasięg.
Pokonanie niemal 500 km na jednym ładowaniu jest możliwe w ekologicznym
trybie jazdy. Przełączenie na Comfort lub Dynamic sprawia, że zasięg
I-Pace’a odpowiednio maleje - nie martwiąc się o zużycie energii
e-Jaguarem można przejechać 350–400 z ogonkiem kilometrów. System
JaguarDrive Control proponuje jeszcze trzy inne ustawienia: Rain, Snow i
Ice.