Wirtualny Teatr Historii „Niepodległa"

    W naszej szkole mimo pandemii mamy dostęp do kultury. W tygodniu przed wprowadzeniem zdalnego nauczania gościliśmy fundację Koncept Kultura, która przedstawiła nam historię w nietypowy sposób. Braliśmy udział w Bitwie Warszawskiej w goglach VR- była to niecodzienna, atrakcyjna lekcja podczas, której mogliśmy poczuć się jakbyśmy osobiście brali udział w tych wydarzeniach sprzed 100 lat ponieważ film "Wiktoria 1920" zrealizowany jest w technologii VR 360 stopni 3D. Poznaliśmy fakty związane z wojną polsko-bolszewicką.

   Braliśmy udział w fabule filmu. Najważniejsze zadanie to obronić Warszawę i nie pozwolić Rosjanom wkroczyć do miasta. Jednym ze śmiałków mających dostarczyć wiadomość do warszawskiej Cytadeli byłem właśnie JA. Należałem do grupy specjalnej, razem ze studentem Jankiem Węgielskim, ułanem Władysławem Brończakiem, pilotem Eskadry Kościuszkowskiej Marianem C. Cooperem i Polą Lewicką. Podróżowałem samolotem, skakałem na spadochronie, walczyłem z bolszewikami. Robi to niesamowite wrażenie na uczestniku akcji walki...a nawet wywołuje grozę, gdy przystawiają Ci pistolet do piersi. 

   Bardzo ciekawe warsztaty, gorąco polecam jeśli nie braliście w nich udziału do śledzenia pokazów na stronie fundacji.


 

Więcej przeczytacie na stronie Koncept Kultura.